SIAPALAH AKU TANPA MEREKA..

SUDI-SUDILAH KLIK DAN TINGGALKAN LINK KAT SINI..

Rabu, 22 September 2010

SEORANG KAWAN .... PELIK TAPI BENAR

Dimanapun kita berada, kita akan bertemu dengan ramai orang dan dalam kalangan mereka ni, ada yang menjadi kawan dan sahabat.... begitu juga dengan aku. Dalam ramai-ramai kawan tu... ada seorang kawan ni yang agak pelik perangainya dan adakala menyebabkan aku jadi serbah-salah... apa tidaknya... dia selalu bercerita tentang peribadinya... peribadi tu pada pandangan aku, cerita yang hanya dikongsi dgn kawan-kawan tertentu dan bersifat 'secret'. Sebagai kawan, aku cuba menjadi pendengar yang baik.. adakala tu dia bercerita dengan penuh perasaan... sedih sampai menangis-nangis. Sudahnya.... akupun menangis sama. Simpati pada dirinya yang sentiasa dirundung malang dan kesedihan. Aku mungkin pendengar yang baik tapi hakikatnya aku lemah dalam hal-hal berkaitan dengan emosi orang lain... aku kelu bila ditanya pandangan aku terhadap masalahnya. Aku sekadar memintanya bersabar dan redha dengan ketentuan Allah... biasalah... dan selalunya, diakhir perbualan kami... dia akan mengatakan...  KO JANGAN CERITA PADA ORANG LAIN TAU SEBAB AKU CERITA PADA KO SEORANG JE... KALAU ADA ORANG LAIN BERCAKAP, MAKSUDNYA... KO LAH YANG SAMPAIKAN.... dan akupun mengunci mulut...
Tapi yang peliknya tu.... selalunya aku akan dengar kawan-kawan lain bercerita tentang perkara yang sama yang telah diceritakan kepada aku... mulalah aku pening... dulu masa dia bercerita dengan aku, dia kata dia cerita kat aku je tapi hampir semua kawan-kawan yang lain tahu cerita tu... sudahnya, ada sekali tu aku bertanya kawan-kawan yang sedang bercerita tu... siapa yang bagitau mereka... Terkejut ungka aku bila mereka kata kawan tu sendiri yang cerita kat diorang. Sebijik sama pula story line cerita tu... pening ++++++ pelik pula aku. Masa bercerita kat aku, bukan main rahsia lagaknya tapi.... dah jadi cerita sensasi kalangan kawan-kawan... dah tu.. dia pula yang sendiri bercerita. Nak jadi lawak... ayat yang sama juga dia cakap kat setiap orang... KO JANGAN CERITA PADA ORANG LAIN SEBAB AKU CERITA PADA KO SEORANG JE... KALAU ORANG LAIN BERCAKAP  MAKSUDNYA... KO LAH YANG SAMPAIKAN... Apalah agknya maksud kawanku yang seorang ni cakap macam tu... yang menyebabkan aku jadi tambah pelik tu... dah jadi macam tabiat dia pula... hi.hi.hi....

Tiada ulasan:

LIKE DISINI

Layout