SIAPALAH AKU TANPA MEREKA..

SUDI-SUDILAH KLIK DAN TINGGALKAN LINK KAT SINI..

Isnin, 18 April 2011

CINTA LEMBAYUNG SENJA ( PART 2 )

Fazley merenung buku latihan itu seketika dan meletakkannya kembali semula ke dalam laci meja Rohayu. Tiab-tiba hatinya berbunga gembira, mungkin mengharapkan suatu keajaiban berlaku. Bayangan wajah Rohayu sesekali mengusiknya sehinggalah loceng berbunyi menandakan berakhirnya waktu persekolahan hari itu.... Fazley berdoa agar Rohayu cepat sembuh dan kembali ke sekolah. Fazley mahu melihat wajah kesayangannya itu. Fazley berharap agar Rohayu cepat-cepat membaca nukilan hatinya, biarlah Rohayu tahu bahawa ada hati yang sudah terpaut padanya dan yang pasti.... ketika itulah Fazley akan muncul memberi jawapan pada teka-teki tersebut.....meluahkan apa yang tersimpan dalam hatinya selama ini.


"Tapi..... terbukakah hati Rohayu menerimaku? Tidakah tindakanku ini bakal memalukan diriku sendiri dan yang paling menakutkan.... tidakkah tindakanku ini mengundang kebenciannya padaku" Hati Fazley berbisik sendiri. Hatinya mula diamuk kebimbangan dan kegusaran. Kelas 4 Melur lengang namun Fazley masih di situ.... masih termenung. 


"Ley! Kau nak tunggu Ayu kat sini sampai esok ke? Junaidy mematikan lamunannya. Fazley memandang tepat ke muka Junaidy.  Geram sungguh hatinya. Fazley tidak sedar sejak bila Junaidy memerhatikannya. Tanpa sepatah bicara, Fazley bingkas bangun dan menuju ke meja Rohayu. Mencari semula buku latihan Rohayu, menyelak mukasurat yang dicontengnya tadi. Fazley nekad mengoyakkannya. Fazley masih tidak punyai kekuatan untuk berterus-terang tentang perasaannya pada Rohayu. Manalah mungkin Rohayu mahu menerimanya sedangkan Fazley tahu masih ramai pelajar lelaki lain yang memburu cinta Rohayu. Dia hanyalah pemuda kampung yang tidak punya apa-apa. Handsome tidak.... kaya lagilah tidak! Dan satu lagi..... perbezaan bangsa yang sangat ketara antara mereka.


Fazley meneruskan hari-hari yang berikutnya seperti biasa walaupun adakalanya hati Fazley terusik setiap kali terpandang wajah Rohayu. Rohayu hadir ke sekolah setelah tiga hari bercuti sakit. Rohayu kelihatan sedikit cengkung dan dia masih kelihatan lemah. Hati Fazley meronta-ronta untuk bertanyakan khabar pada Rohayu, menunjukkan sikap ambil beratnya pada Rohayu tapi Fazley tidak mampu melawan perasaan segannya. Fazley hanya memandang Rohayu dari kejauhan. Fazley cuba mengukir senyuman ketika Rohayu memandangnya tapi Rohayu tidak pernah membalasnya. Rohayu masih dingin seperti biasa. Adakala terbit jua rasa cemburu pada teman-teman yang lain kerana Rohayu sentiasa bersikap mesra dan begitu rapat dengan mereka jika dibandingkan dengannya.


Fazley cuba mengusik Rohayu bila berkesempatan untuk menyembunyikan perasaannya yang sebenar.... dan seperti biasa, Rohayu hanya tersipu-sipu malu bila diusik... kemudian beredar tanpa sepatahpun perkataan keluar dari bibirnya. Fazley sering berharap agar Rohayu memandangnya dan menunjukkan sedikit reaksi perasaan terhadapnya. Namun harapan tinggal harapan kerana Rohayu seakan-akan enggan merapati dirinya



1 ulasan:

QUEENPINK berkata...

salam
jemput join ga saya.
http://queenroszaliza.blogspot.com/2011/04/queenpink-lucky-follower.html

LIKE DISINI

Layout