SIAPALAH AKU TANPA MEREKA..

SUDI-SUDILAH KLIK DAN TINGGALKAN LINK KAT SINI..

Selasa, 16 Ogos 2011

LAAAAA.... SUAMINYA KE????? INGATKAN ANAKNYA.......


Awal pagi aku dikejutkan oleh deringan telefon rumahku yang memecah kesibukan umat Islam bersahur. Aku bergegas menyambutnya..... Risau bila telefon berbunyi pagi-pagi buta ni.... risau khabar dari kampung. Alhamdulilah.... rupanya panggilan seorang teman dari Sabah. Memandangkan aku sebenarnya masih sibuk di dapur maka aku awal-awal memohon maaf kerana tidak boleh bersembang lama. Aku berjanji padanya untuk menghubunginya kemudian. Aku menepati janjiku.... kebetulan aku free jam 10.00 pagi tadi maka akupun menghubunginya. Rupanya dia mahu bercerita tentang teman kami semasa di bangku sekolah dahulu...


Joice, kawan lama kami merupakan seorang gadis yang sangat popular semasa kami di bangku sekolah dahulu kerana kecantikannya. Keputusan Sijil Rendah Pelajarannya tidak begitu baik maka dia tidak menyambung pelajarannya ke tingkatan 4. 

Aku bertemu semula dengannya ketika aku pulang ke Sabah semasa cuti semester pertama Tahun 1 aku di UKM. Masih kelihatan cantik dan menawan orangnya.  Rupa-rupanya dia telah berkahwin sebaik sahaja keputusan SRP diumumkan. Hasil perkhawinannya, dia dikurniakan sepasang cahayamata.... yang sulung..... anak kecil berusia 6 tahun yang secantik emaknya dan anak lelakinya berusia 5 tahun ketika itu.


 Selepas itu.... aku tidak lagi pernah bertemu dengannya sehinggalah aku pulang ke Sabah baru-baru ini. Ketika aku melewati parking lot berhampiran pasar besar Kota Kinabalu, aku disapa oleh seseorang....
" Jenny.... ko kan tu? Ko ingat lagi sama sa?" Aku sedikit terkejut. Aku memandangnya seketika.... agak lama aku mengingatinya.


" Joice kan?" Aku seperti tidak percaya. Kami berpelukan dan dia memanggil anak gadisnya dan memperkenalkan anak gadisnya kepadaku. Joice masih kelihatan cantik dan menawan seperti dahulu. Kami tidak sempat berbual panjang. Kami hanya bertukar-tukar no telefon.

Beberapa hari selepas itu.... Aku ke One Borneo bersama anakku. Ketika keluar dari parking lot, aku terlihat kalibat anak Joice ditepi sebuah kereta dan aku menyapanya. 
" Marcey kan?" 
" Iya ba anty... Anty mo pegi mana?"
" Saja ja mo jalan-jalan. Mummy ko mana?" Aku bertanya sambil menjeling seorang jejaka tampan di dalam kereta. Hati kecilku berkata " Handsome jugak boyfriend si Marcey ni"
" Oh.... Mummy masih sana dalam lagi. Dia singgah beli barang dia bilang"
Aku kemudiannya minta diri dan mencapai telefon bimbitku. Aku mendail no  Joice. Aku mahu mengajaknya minum dan kemungkinan kami boleh bersembang panjang.

Nasib aku agak baik kerana aku terserempak dengan Joice yang baru mahu keluar. Aku letakkan semula telefon bimbitku ke dalam beg. Aku mengajaknya minum. Joice meminta anaknya pulang dahulu setelah aku berjanji mahu menghantarnya pulang. Maka kami berbual panjang. Jejaka tampan di dalam kereta tadi bukan boyfriend anaknya.... Rupanya lelaki itu suami baru Joice. Dia bercerai dengan bekas suaminya 13 tahun lalu dan berkahwin dengan suami barunya itu pada penghujung tahun 2009. Suami barunya baru berusia 26 tahun dan bekerja sebagai seorang doktor di salah sebuah hospital di Kota Kinabalu. Beza umur mereka 16 tahun.... Anak sulung Joice pula berusia 24 tahun. Dia mengenali suaminya ketika suaminya baru berusia 16 tahun kerana mereka tinggal berjiran...... Dan menurut Joice.... Suaminya mula mencintainya ketika itu.....

@@@@ Panjanglah pula kisah ni..... Part Kedua nanti, aku akan menceritakan bagaimana bermulanya percintaan mereka yang akhirnya menyatukan mereka sebagai suami-isteri. Buka menjaga tepi kain orang tapi Joice sendiri yang memberi kebenaran kepadaku menulis tentang kisah mereka.@@@@@

7 ulasan:

tiefazatie berkata...

wah..menarik lak kisah nie sis..hee..
pasti cantik kan kwn sis nie..=)

eMMe berkata...

best kan dpt lelaki muda, best ke? hehehee....kalo kite nampak tua la kot kan kak?

Awanama berkata...

hmmm...silap lelaki tu.. hahahaha..

CETUSAN SEIKHLAS RASA berkata...

Ifa... kawan akak tu mmg cantik. Kecantikannya umpama tidak dimamah usia....

CETUSAN SEIKHLAS RASA berkata...

eMMe... entahlah, akakpun rasa mcm x percaya... hihihihihi... tapi kwn akak tu nampak mcm bahagia jer... Semoga rumahtangga mereka berkekalan.

CETUSAN SEIKHLAS RASA berkata...

Tanpa Nama.... Kenapa agaknya lelaki tu silap?

MOH KEMBARA berkata...

Assalamualaikum Fuzjee,

Dulu akak pun ada bf yg 5 tahun lebih muda, tapi dia matanglah huhuhu!

LIKE DISINI

Layout